03.08.2015 - 09:45
|
Actualització: 03.08.2015 - 11:45
El passat dimecres 29 de juliol, alguns alcaldes del Lluçanès es van reunir amb responsables de Diputació. Després de revisar tot el trajecte i tots els arbres susceptibles de ser talats, s’ha reduït la pretensió inicial a més de la meitat. Només es tallaran aquells arbres que siguin especialment perillosos per la seguretat. De moment, a més a més, s’atura la tala de tots els arbres de l’entrada de Sant Boi de Lluçanès.
La tala d’arbres prevista afecta algunes avingudes significatives que són al terme de Sant Agustí i Perafita: l’entrada de Sant Quirze de Besora, passant pel Collet de Sant Agustí, l’entrada de Sant Boi i Sobremunt, i alguns trams passant per Perafita fins a la carretera general C-62.
En les últimes setmanes s’havien marcat uns 146 arbres en aquests trams, i va sorgir la preocupació per part de veïns i veïnes dels pobles del Lluçanès Nord, ja que no s’havia informat de cap actuació. Després de fer diverses consultes, la Diputació de Barcelona, titular de les carreteres, va informar que els arbres marcats es tallaran de manera imminent. L’acció respondria a un estudi intern fet per enginyers de la diputació, per tal de millorar la seguretat vial de la carretera.
Josep Pujol, alcalde de Sant Agustí, ja el 2006 va sol·licitar que es traguessin els arbres de les vores de les carreteres per evitar accidents i eixamplar les vies, cosa que encara demanen alguns veïns del municipi. Sobre la tala prevista, explica que és necessària per millorar la seguretat i la circulació, i matisa, “no es tallaran tots, només els d’una banda, i els de l’altra es protegiran amb una valla”.
El dilluns 20 de juliol una quarantena de veïns, es van reunir a Sant Boi per parlar sobre la tala, que canviaria la fesomia del paisatge d’una manera important. Tal com explica Montse Barniol, alcaldessa d’Alpens, “demanen explicacions i que se’n pugui parlar”. El manifest que va sorgir de la trobada entre els veïns demana “ actuar de manera definida” només en els punts conflictius a nivell de seguretat.