22.07.2015 - 09:26
|
Actualització: 22.07.2015 - 11:26
Aquest ens, en substitució del Consorci, ha de permetre gestionar més recursos de forma directe al territori i treballar des de la proximitat per tal de gestionar les competències pròpies de la forma més eficient i eficaç possible, tenint en compte les nostres particularitats. Potser serà necessari i més racional que alguns dels serveis els prestem de forma col·laborativa amb altres consells comarcals, en canvi, n’hi ha d’altres que serà imprescindible crear-los de nou per tal de resoldre les pròpies mancances. Per tant el consell comarcal ha de ser un ens flexible, adaptable i raonable a la realitat de les nostres necessitats. En tot cas el poder de decisió sí que recaurà en els pobles del Lluçanès, que continuaran rebent tots els serveis i tindrem un òrgan vàlid interlocutor amb els Departaments de la Generalitat.
La direcció i l’impuls polític del Consell Comarcal és quelcom imprescindible perquè l’estructura i serveis tècnics del mateix pugui desenvolupar les seves tasques de manera coordinada, efectiva i amb resultats. Ara bé, aquesta direcció política podria i hauria de recaure en els 13 consistoris del Lluçanès representats pels seus 13 alcaldes, evitant la creació de noves figures polítiques innecessàries i repartiment de càrrecs i quotes de poder entre partits polítics. Els 13 alcaldes ja han estat escollits de manera democràtica en els seus pobles i representen una voluntat política majoritària determinada cadascun d’ells.
Es determinaran els serveis tècnics segons el Pla d’Actuació Comarcal i la ràtio de densitat de població del territori. L’objectiu és que aquests puguin donar servei de manera conjunta a les diferents poblacions del Lluçanès que ho vulguin o necessitin, de manera que faciliti la gestió ordinària municipal i n’abarateixi els costos. I els serveis tècnics seran els justos i necessaris per tal de portar a terme el propi Pla d’Actuació Comarcal.
I què més aconseguim tenint un consell comarcal propi? Doncs una estabilitat jurídica per tal que tots aquells serveis que s’estan prestant actualment des del Consorci es puguin consolidar i aportar una visió a llarg termini. La possibilitat d’oferir suport directe als ajuntaments i serveis tècnics (secretaria, suport administratiu i de gestió, garantia jurídica, enginyers, arquitectes…) Participar en els pressupostos de la Generalitat per tal d’obtenir més inversió directe en estructures (equipaments i serveis públics, centres culturals, oficines de gestió, pla de camins rurals, noves tecnologies, dinamització del sector empresarial, millora de la competitivitat, valorització del patrimoni cultural i natural, suport als esdeveniments dels pobles i entitats…)
En definitiva, i tal com reprodueix l’Acord de Santa Creu, de 22 de juny entre tots els alcaldes:
« En cas d’un SÍ a la consulta i d’aprovar-se la Llei de creació de la Comarca del Lluçanès al Parlament de Catalunya, el Consell d’Alcaldes del Lluçanès actuarà com a òrgan de govern fins que, en un màxim de quatre anys, els agents implicats acordin constituir un nou òrgan com podria ser un Consell Comarcal amb funcions i competències adaptades a la realitat del Lluçanès. Es farà amb les bases que s’hauran posat amb tots els anys de feina al Consorci del Lluçanès i durant el temps de transició comarcal.»
Per més informació, consultes o suggeriments:
comarca@consorci.llucanes.cat